طراحی سایت و مطالب آموزشی جامع

طراحی سایت،مشاوره، آموزش در تمامی مباحث اینترنتی

طراحی سایت و مطالب آموزشی جامع

طراحی سایت،مشاوره، آموزش در تمامی مباحث اینترنتی

بارگذاری فوری در ایمپلنت دندان به چه صورت است ؟

برای بارگذاری فوری با پروتز ثابت متکی بر ایمپلنت دندان می توان ایمپلنت های اضافی را جایگذاری کرد تـا درحـالی کـه ایمپلنـت هـای اولیه دوره سلامت را می گذرانند ، فرد پروتز دندان نیز  داشته باشد. در عصر حاضر به کارگیری مینیمم 4 ایمپلنت در فک پایین و 5 الی 8 ایمپلنت در فک بالا را برای این عمل ضروری می دانند.

 
 اما به گفته برخی پؤوهشگران قراردادن 3 عدد ایمپلنت هـم در فک پایین کافی می باشد. در اینجا اگ ایمپلنت دندان از دست برود، بکارگیری پروتز با مشکل روبرو می شود. در بارگذاری فوری بیمارانی که نصف دندان های خود را از دست داده اند و در ایمپلنت های تک دندان، این موضوع که در کانتکت بـودن پروتـز، در نتیجه پروتز چه تأثیر ی دارد ، هنوز مشخص نشده است.

 بارگذاری فوری 
ایمپلنت‌ دندان به این شکل است که بلافاصله بعد از جای دادن ایمپلنت‌ ساخت پروتز شروع می شود و تنها 3 روز می کشد تا پروتز اماده گردد. اگرچه ایمپلنت فوری یک درمان قابل توجه است، اما باید به همه نکات آن توجه کرد. دندانپزشک باید از وجود استخوان مناسب به لحاظ اطلاع داشته باشد، همچنین نوع نماس ها و تعداد دندان های جایگزین را بررسی کند. 
قراردادن پروتز فوری بر روی ایمپلنت دندان در افرادی که همه دندان های خود را از دست داده اند، بسیار بهتر از  مواردی است  که حدود 3 تا 4 دندان جایگزین می گردند. همچنین بیمارانی که پروتز متحرک در یک فک خود دارند، بسیار بهتر هستند برای عمل پروتز و ایمپلنت فوری.

موقعی که ایمپلنت‌دندان برای اولین بار برای بازسازی‌های دندانی توسط پروفسور برنمارک استفاده شد، پروسه این درمان شامل جایگزاری ایمپلنت‌ در استخوان دو فک و پوشیدن آن با بافت نرم بود.  در آن دوران مدتی که ایمپلنت‌دندان به این شکل در استخوان دفن می گشتند، تقریبا 8 ماه برای فک بالا و 6 ماه برای فک پایین لازم بود.
 پس از اینکه تحولی که در ساخت و طراحی ایمپلنت دندان شکل گرفت، زمان ترمیم و بهبودی به نصف این زمان کاهش یافت. طی مطالعات گذشته این نتایج خاصل شد که ایمپلنت‌ دندان به دور از اینکه در زیر لثه بمانند یانه، بهمیزان قابل توجهی با استخوان یکپارچه می شوند و نیازی نیست آن ها را با بافت نرم بپوشانیم. 
پیشرفت ایمپلنت دندان رفته رفته زیاد گردید تا اینکه زمان بین جایگذاری ایمپلنت‌ تا ساخت پروتز نهایی روی آن کاهش یافت و شرکت های متفاوت در این راستا باهم رقابت کردند. 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.